پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240505
وحشت کروناي انگليسي خواب را از دنيا ربود/ قدرت انتقال بالا ويژگي بارز ويروس جهش يافته
تاریخ انتشار : 1399/10/03 11:02:11
نمایش : 1362
هر چه بيشتر پيش مي‌رويم بيشتر متوجه مي‌شويم که اين کرونا قصد رفتن ندارد و درحالي که اميدها براي مهار اين بيماري به وسيله واکسن درحال قوت گرفتن بود در سالگرد ايجاد کرونا شاهد انتشار خبر جهش آن در انگليس هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حدودا يک سال است که مردم دنيا با ويروسي ناشناخته و کاملا هوشمند مواجه هستند، ويروسي که همه زندگي اجتماعي و فردي مردم را تحت الشعاع قرار و به جرات مي‌توان گفت سبک زندگي همه دنيا را تغيير داده است.
 
هر چه بيشتر پيش مي‌رويم بيشتر متوجه مي‌شويم که اين کرونا قصد رفتن ندارد و درحالي که اميدها براي مهار اين بيماري به وسيله واکسن درحال قوت گرفتن بود خبر جهش آن در انگليس نشان داد کرونا هوشمندتر از آن است که ما گمان مي‌کنيم.
 
ويروسي که شايد تلاش و زحمت چندين ماهه پزشکان و دانشمندان را يک شبه به باد داد و با پديدار شدن آن اين نگراني وجود دارد که شايد با انواع ديگري از آن مواجه شويم.
 
آن‌گونه که «ماريا ون کرکوف»، از مقام‌هاي سازمان جهاني بهداشت اشاره داشته درحال حاضر محققان انگليس در حال بررسي سرعت انتقال گونه جديد ويروس هستند.
 
کرکوف همچنين گفته ازجمله ديگر موضوعاتي که محققان در حال بررسي آن هستند اين است که آيا اين ويروس به ايجاد علائم شديدتر بيماري «کوويد-۱۹» يا مرگ بيشتر منجر مي‌شود يا خير. 
 
مواردي از نسخه جهش يافته کرونا در کشورهاي ايتاليا، هلند، دانمارک و بلژيک هم رويت شده و نگراني از شيوع و همه‌گيري آن در دنيا بالا رفته است.
 
کوئيد 19 نتيجه جهش‌هاي پي در پي است
 
ناصر خسروي متخصص بيماري‌هاي عفوني در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: خاصيتي که ويروس‌ها دارند اين است که احتمال جهش در آن‌ها بالا است.
 
وي با اشاره به اينکه جهش در ويروس‌ها متفاوت است افزود: برخي از ويروس‌ها مانند آنفولانزا معمولا 30 سال يک بار جهش پيدا مي‌کند و خاصيت ويروس ايجاد شده با ويروس آنفولانزاي قبلي فرق مي‌کند که همين امر سبب ايجاد همه‌گيري در جهان مي‌شود.
 
خسروي خاطرنشان کرد: همچنين اين نوع از ويروس هر چهارسال يک بار تغييرات کوچکي در خود ايجاد مي‌کند و از آنجايي که اين تغيير سبب مي‌شود سيستم ايمني براي شناسايي آن دچار مشکل شود شاهد برخي از اپيدمي‌هاي محلي هستيم، اما تاندومي‌هاي جهادي را سبب نمي‌شود.
 
اين متخصص بيماري‌هاي عفوني در چهارمحال و بختياري با اشاره به ويروس ايدز و تغييرات پي در پي آن يادآور شد: يکي از عللي که بشر هنوز نتوانسته واکسني براي اچ آي وي توليد کند همين تغييرات زياد ويروس و نو شدن مدام آن است.
 
خسروي اضافه کرد: ويروس کرونا هم از اين قضيه مستثني نبوده، همانطور که قبلا هم پيش‌بيني مي‌شد اين تغييرات از هر جهت مي‌توانست در آن ايجاد شود، کوويد 19 خود به دليل تغييرات به اين شکل در آمده است چون اين نوع ويروس را طي سال‌هاي قبل در قالب سرماخوردگي ساده داشتيم.
 
وي با اشاره به اينکه خود ويروس کرونا چندين بار جهش يافت بيان داشت: اين جهش‌ها اولين بار در چين اتفاق افتاد و سارس يا سندروم نارسايي تنفسي حاد را ايجاد کرد، بعد از آن در عربستان اين اتفاق افتاد و شاهد ايجاد نِرس در اين کشور بوديم و بروز کوويد 19 هم به دليل برخي تغييرات ايجاد شده است و هم کروناي قبلي و هم کرونايي که در انگليس ايجاد شده است ميزان انتقال بالايي دارند.
 
قابليت انتقال کروناي انگليسي 40 برابر بالاتر است
 
اين متخصص بيماري‌هاي عفوني گفت: ويروس جهش‌يافته در انگليس بنا بر اطلاعاتي که خود پزشکان اين کشور داده‌اند 40 برابر قابليت انتقال بالاتري نسبت به کوويد 19 دارد اما مرگ و مير آن نسبت به ويروس اوليه چندان تغييري ندارد.
 
خسروي تاکيد کرد: تغييرات هميشه در ويروس‌ها وجود دارد و در کرونا هم طبيعي است که اين جهش رخ دهد، درحال حاضر بهترين کار اين است که رفت و آمد در جاهايي که اين ويروس شناسايي شده است محدود شود و پروازها به کشورهايي که ويروس شناسايي شده است لغو شود.
 
وي با بيان اينکه بعيد به نظر مي‌رسد که واکنش ويروس کرونا بر روي نژادهاي مختلف متفاوت باشد، چون نژادها آنقدر از نظر ژنتيکي متفاوت نيستند که تاثير ويروس تغييري داشته باشد خاطرنشان کرد: با توجه به رفت و آمدهاي بالاي بين المللي مطمئنا به زودي اين ويروس در ديگر کشورها هم مشاهده خواهد شد.
 
مينو محرز عضو کميته علمي ستاد ملي مقابله با کرونا، در گفت‌وگويي که اخيرا انجام داده عنوان داشته ويروسي که اخيرا در ايران تعداد زيادي از هم‌وطنان را به کام مرگ کشاند از نوع همين ويروس انگليسي بوده است و ايران به خوبي توانسته آن را مهار کند.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛ بايد ببينيم اين ويروس چه زماني دست از سر مردم دنيا بر مي‌دارد و بار خود را بسته و مي‌رود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html